"BİRAZ DA ZEKİ OLACAK"
• Konservatuarda oyunculuk dersleri veriyorsun. Bir öğrencinin oyuncu olabilmesi için özellikle hangi özelliklere sahip olması lâzım?
Bunun hikâyesi şu; o oyuncu, ekranda ya da sahnede kendine baktırabiliyor mu? Yani özeti, albenisi var mı? Bu olabilir. Aslında karizma lafı daha doğru. Bizim ‘şeytan tüyü’ dediğimiz, ‘elektrik’ dediğimiz, sahnede durduğu zaman baktırması, sana vereceği elektrik, sana vereceği enerji, duruşu, heyecanı, konuşması, gözleri, ve tabii ki bütün bunların içerisinde de yeteneği ve azmi önemli kriterler. Aslında bunların hepsi total. Mesela, çok güzel olur ama içi boş olur ya da güzel olmaz ama muazzam bir enerjisi olur. O şeytan tüyü dediğimiz, o sempatiklik dediğimiz şeye biz ışık diyoruz. O sahne ışığı. Sahneyi tiyatro sahnesi olarak da yorumlayabilirsiniz, monitörün arkası olarak da yorumlayabilirsiniz ama monitörün arkasına geçtiği zaman da orada başka kriterler devreye giriyor. Çünkü bazı oyuncular var hakikaten sahnede çok büyüyor ama monitörde bir başka oluyor. Ona özel çalışmak gerekiyor. Ben böyle, içerisinde o oyunculuk enerjisi olan insanların o enerjisini gördüğümde ve o enerjisini ortaya çıkarılabilecek bir malzeme olduğunu gördüğüm zaman yol arkadaşlığı yapıyorum. Bunun iki kere iki dört, dediğim bir formülü yok. Konuşmayı bilecek, bu çok önemli. Kendini ifade edecek. Biraz da zeki olacak.